Tuesday, February 7, 2012

Kenapa nak menyesal sebab putus cinta?

Assalamualaikum....



Pernah rasa putus cinta tak?Sedih tak?ade rasa menyesal tak?
Kenapa nak menyesal?
asal aku tetiba tanya soalan ni pulak.
oke....barubaru ni aku ader la masuk chat room ni then aku jumpak sorang minah ni cakap macam ni....

Aspalela says: Lela pernah ptus cinta dulu...tapi lelaki tu tinggalkan lela...lela menyesal sgt bercinta dgn dyer...kenape?cinte lela tak cukup tulus kerw..lela sedih sgt..huhu..lela menyesal bercinta dgn dier..

Chillax la sis!
kenapa nak menyesal?
Cinta tu datang dan pergi,selagi kita masih muda...
kasih sayang yang kita dapat boleh datang dan pergi...tapi apa yang kita perlu tahu ialah kita kena hargainya.
Kenapa nak sedih sebab seorang lelaki tinggalkan kita?
Padahal awak masih muda ~~tgk cara cakap pun dah tahu 
siries aku cakap..ada ramai lagi lelaki yang menunggu awak..
tak cayer?cer masuk universiti tengok...berapa ramai lelaki yang ohsemohsem har?
bagi aku...aku tak cayer la pada cinta zaman sekolah ni.sebab lepas habis sekolah kita takkan jumpa lagi dah
awak go to that way,i go to this way.
thats it!

so..kenapa nak menyesal?
sebab cinta awak dipersiasiakan?
Chillax sis,sebab anggap sebagai pengalaman untuk awak mengenal lelaki.
lelaki yang baik.lelaki yang jahat.~oh ye?
nanti bila awak dah jumpa orang yang memang awak yakinnnn sangat nak sehidup semati dengan awak.
barulah awak berikan ketulusan cinta awak ke dia.
ader paham?



kenapa jadi macam ni?
sebab bagi aku kadangkadang cinta kepada lelaki yang bukan muhrim lebih kepada cinta kepada Allah.
lebih dari cinta kepada Rasulullah.Lebih dari cinta kepada ibu bapa.
bila kita putus harapan,kita doa kepada Allah.
bila kita sambut Maulidur Rasul,kita selawat kepada Rasulullah.
bila kita takder duit,kita mintak dekat ibu bapa.
kasih sayang mereka ada di saat kita lupakan mereka.

tapi.lelaki yang tinggalkan awak tu....ada bila awak sedih sebab dia tinggalkan awak?
so...la tahzan!
jangan bersedih! jangan menyesal!



sekian.....setiap kritikan adalah membina.terima kasih.

19 comments:

Najwa Zahari said...

haha, saya tak putus cintalah, saya hanya memutuskan cinta mereka sahaja. hehe :D

Si qusowt said...

haha!gamba last xboley bla...haha
bg sy semua 2 xperlu disesalkan sebab semua 2 pengalaman.yang mngajar erti kehidupan.. :D

Miss Kagimoto said...

^^ miyakan tak pnah mnyesal ptus dgn ex-bf :)
yg pnting ingt Tuhan slalu dan sentiasa brdoa..
btol tak, hehe :))

Halimatun Sa'adiah said...

sgt stuju ngn gmbr last..

Mohamad Azizi Md Said said...

setuju :D

senses of soul said...

kawen sahaja.dengan itu tiada istilah putus cinta

W-Finger said...

love is hard<---...setuju..:)

Sarah Mohd Saleh said...

bak kata pepatah,kumbang bukan sekoq

Gary Asip said...

yup... cinta itu datang dan pergi.. hhmm.. kita akan terus kecewa sehingga kita jumpa cinta sejati kita, yang kita bawak ke jinjang pelamin.. :)

^_^ Zaza Nur Iman said...

haha..dh lali cnta pstu pts..

~Eim~ said...

singgah sini...:)

yaay! setuju. die tak patut rase menyesal, sebaliknye perlu rase bersyukur bile Tuhan tunjukkan rupe sebenar lelaki tu sebelum die berjaye menjadik suaminye... kan? kan? :)

aLyA_syGS said...

la tahzan :)

Zaza Fakharuldin said...

x payah la menyesal. spe sruh nak bercouple

ErnieFaizal Siti said...

Hidup kita memang penuh dengan cinta..so tidak perlu rasa kehilangan bila cinta itu pudar. Cuma bila kita telah mempunyai cinta, usahakan agar cinta itu tetap subur.

*baru update entri pasal cinta jugak. jomlah datang singgah...lagi :)

Zahirah Dzulkifli said...

setuju! dorang tak fikirkan hikmah yang terjadi

Nur Ezzati said...

bercinta dgn Allah lebih baik :)

Hans said...

yups
betul2
xperlu menyesal
anggap jer jodoh kita bukan dengan si dia
:-)


P/S : Nak Minta Tolong Bantu Hans Menang iPad 2

http://hanspunyablog.blogspot.com/2012/02/pusingan-akhir-contest-gadget-impian.html

zOeY zAu YaH said...

menyesal pun tak guna.itu untuk kita blajar hihi

Ash Louise said...

LoYou're speaking Malay. I have a friend who is from Malasia! She just went back