Friday, December 30, 2011

Perempuan patut reti menjahit!

Assalamualaikum..

selesai dari menjahit beg sekolah lama yang akan disarung bawah ketiak tak lama lagi.hikhikhik.hati aku ni bergelojak nak berjalan tertonggektonggek sambil bawak beg yang comel nih.heeee~~

oke.cakap pasal sewingmensewing nih?korang reti menjahit tak?huhu
aku reti asas je...tak la sampai boleh buat tempahan baju kawin kembangsemangkuk tuh

korang rasa perempuan patut tak reti menjahit??
yayayaya!
bagi aku cukup la ada asas menjahit kan.daripada takdak langsung
tak kan la bila seluar korang koyak nak hantar pergi Peng San Sang Tukang Jahit kot.
~~alaa..mak kan ader 
tak boleh jugak tu...,bila korang nanti duduk jauh dari mama korang,takkan nak suruh kawan korang jahit kot.nak makan penumbuk? :)


kalau kancing baju suami korang tertanggal takkan nak pergi campak kat kedai Chin Tan Tailor kot.sanggup ke?nak pergi campak kat kedai Chin Tan yang chuns tuh?har har?

kalau korang ada lebih dari asas menjahit yang kemahiran menjahit korang sampai dah boleh bukak gedung pakaian tu..kira bonusla.. bagus.jimat duit.tak payah tempah kat orang dah.

so ingat! perempuan harus ada asas menjahit oke!
wajib!

terima kasih sudi baca..
assalamualaikum

20 comments:

meLLy! said...

betultu. nasib baik la saya boleh jugak menjahit yang basic3. hehehe

NOVA said...

harus dan memang penting taw kalo menjahit ni... asas2 pon jadi laa... bukan apa... nanti kita jugak yg susah kalo tak ret jahit.. huhuu

Ayie Abas said...

ayie rasa laa...wanita pandai menjahit satu kelebihan berbanding dgn wanita yg tak tau menjahit.

hawiz said...

patot sbb untuk jahit yg senang3 dulu..kan3..

NiaLidia. said...

hehe menjahit? setakat jahit besa2 tu retilah , tp kita sukaaa jahit cross stich :D

Tuan Besar said...

Haha itulah orang selalu cakap perempuan kena pandai memasak. Diorang lupa perempuan pun kena pandai menjahit (':

N I E S Y A B E L L A said...

hye awk!penting jugak utk tahu asas asas jahit ni kot! hehe btw, kita budak UTM..canting2 tu subjek kokurikulum :)

dear yayah said...

x pndai jhit.. huhu

mr.kylephytrie said...

perempuan dgn menjahit...da sinonim..tukang jahit dgn pereka fesyen tu lain..
aq yg laki ni bley la kalau setakat menjahit seluar yang koyak rabak tu...kenapa pompuan tidak..!!! hehehehe

NOVA said...

beetul cakap ayie tu... huhuhu

Cik Oda Gelang said...

cik odaboleh jugak menjahit..tapi tak cantik la huhuhu

Emmet said...

perempuan memang wajib tahu menjahit, hehe

Cik Zai said...

Of course!!! Sekurang2nya tahu bagaimana nak guna jarum dan benang...kalau tak tahu ia sesuatu yang mengecewakan...kan menjahit ni selalunya kerja perempuan..ia tidak?

zeeck said...

lagi penting memasak! :D tulis entry memasak lak..nk tgk reti masak x :P

wanie said...

ya2! perempuan haruslah reti menjahit!!

sally said...

Sedang mencari cara terbaik untuk belajar menjahit baju, tak payah nak keluar modal yang besar dan buang masa anda. Anda boleh pelajarinya dgn cara yg mudash aje disini >>> http://bit.ly/sas47I

Aina said...

wajib dikk,kalu tak jgn jd org pompuan, ^_*

Original CikTeddy said...

skit2 tu boleh la..hehe

athirah rosli said...

hehe..cute je lelaki pndai jahit..
pandai basic pun da ckup rsenye.hobi ati jahit baju, n skrg da mula amik tempahan kwn2.. klu free bleh la mai la lawat belog ati ^_^

azie Cheesy said...

tau menjahit basic2 je..oke la tu kan? hehe