Tuesday, October 18, 2011

Petua hilangkan bulu kaki

Assalamualaikum...

huh..aku sakit tekak laaaa....makan encik skittles tuh,bernanah lelangit mulut aku keja dok kulum menggigit benda comel warna-warni tuh..sudahla masam piaww!!
..jom makan maggi jom...lapar laa,dasar  perut luas lah!
okeh2..tak payah dok merapu lagi dah..penat the kookie nation nak baca kan?

lol...hari ni jom korang membesarkan biji mata korang usha belog aku ni...aku terpikir la nak buat cerita ni pun sebab aku terpana tengok kaki aku yang indah licin nih..hikhikhik..

jom usha entry terbaru aku...

korang suka tak tengok kaki yang macam ni?

atau korang lebih suka tengok kaki yang macam ni..??

kalu jejaka adam tak pa la jugak kan??kalau gurl hawa??
okeh..ada banyak cara tau nak hilangkan bulu kaki taw..

PETUA MOYANG HAKUH...

1.Gula: terbaek ahh...moyang aku la kata....
           : campurkan 3 sudu makan gula,1/4 perahan lemon plus 1/4 gelas air...
           : panaskan dengan api sekecil comel n campur gaulkan ia sampailah beliau bertukar menjadi karamel...
          :sapukan at tempat bermasalah n tarikkan ia setulus perlahan...

2.Madu:bagus gak nih
             :campurkan 4 sudu madu plus 1 buah perahan lemon
             :panaskan n bila sudah secukup panas korang sejukkan ia balik..sekejap je tau..
            :pastu dengan lafaz bismillah korang tempekkan ia di tempat yang korang nak...
           :biarkan sampai beliau kering n tarikkan ia dengan kelembutan

3.Putih telur: juga menjadikan kulit bersih
                     :adunkan 1 sudu gula,setengah sudu tepung jagung plus 1 putih telur
                    :korang jus tempekkan beliau di kaki and biarkan kering...bulu kaki akan terangkat secara semulajadi...

PETUA  MODENISASI

1.WAXING


   korang just mengagahkan diri ke kedai berhampiran n membeli wax strips..contoh2 yang terjual di pasaran ialah veet! korang mesti tau kan??

2.Removal Hair Laser
  korang just pergi kat salun2 yang menawarkan servis ni ..alah..korang tanya jer mesti boleh punya...korang pergi beberapa kali servis and sepastinya bulu kaki tak akan menjengahkan pucuknya lagi! cuma korang kena manyak fulus sikit laa..

okeh2..ni ja untuk hari ni...tamau celoteh banyak2...
trimas!
 #stay tuned!

3 comments:

NOVA said...

ada yg cakap.. kalo kita buang bulu kaki dngn cara sebegitu.. akan makin lebat la dear....

Rosalia said...

hurm. bleh ke? tak mkin byk ke?seram ni.haha mcm nk cuba je.:D

ahmoishantek said...

semua cara tu menyakitkan kaki la..xmahu la.bru nak try..