Friday, October 28, 2011

Makhluk yang hidup abadi.

Assalamualaikum....

huh..semalam tak post.Aku sudah mungkir janji kan?
komputer kena virus.bagus.tak boleh guna sudah.
tu laa aku nih memandai sangat download itu ini....cheat engine laa...apa barang suma aku download
aku kan pandai.
bagus.virus menerjah masuk lalu mengkhianati aku .kau buat komputer aku rosak.
forever.sekarang online guna laptop.serik...taknak online lelama dah!
nanti tangan gatal mau download itu ini.... huhu


okeh...hari ni nak citer pasal satu makhluk nih..hebakk betollah
mesti syiok kan boleh hidop abadi....bukan laa abadi sangat pun
sampai kiamat jek...tapi lama kan...mesti best
tak lapuk dek zaman....sentiasa awet muda..kih kih kih

makhluk yang bertuah tuh namanya ubur-ubur Turritopsis nutricula.
bentuk beliau seperti loceng.besau nyer agak agak dalam 4.5mm camtu laa.
beliau mempunyai perut besau yang berwarna merah cerah.








comel! macam nak bela sekor jek!
`
macam mana beliau boleh hidup abadi?
sebaik sahaja beliau mencapai usia matang,beliau akan bertukar kepada keadaan asalnya sewaktu beliau mula mula wujud.
hebak kan?? muda---tua----muda balik
forever!!

wow..tapi suma nih tak akan berlaku kalau ubur2 chomel nih dimakan tau..
nasibla kalu sepanjang hidup... beliau dapat mengelak dari kena makan oleh hewan lain..so dapatla beliau hidup selama-lamanya


okeh2

sampai sini ja...


trimas

assalamualaikum

No comments: