Wednesday, October 26, 2011

LOL:Buah Ini Namanya Buah Kote

Assalamualaikum...

huh...hari penat fizikal mental betullah.Perkara biasa jika baru pulang dari mencurahkan tenaga merendamkan diri di Indipendence Beach. Bukan sekadar merendam badan,malah kepala-kepalanya sekali.
~~Eh,kau tak reti berenanglah wanie oii.
Memandai jeee...Tudiaaaa ayat buku kemain tadii.........
Nama pantai biar ubah sikit...baru nampak standard kan..nampak cam keluar mandi kat pantai omputih je kan??terbaekk....

okeh..nak cerita pasal buah ni lah...??dikenali ramai?? tak tahulah kat korang tapi aku baru dengar pasal buah ni hari ni jek.... 1st time

~~~~tak padan dengan orang kedah....pasal buah nih pun hang tak tau noh!
~~~~shayee orang bandar la mak..manerlah tau pasal buah spesel nih,tak layan la buah peliks cenggini

buah aperkah yang dimaksudkan??
taraaaa >>> beliau namanya ialah buah kote mamak
oh....sangat lucah namanya....mamak maner yang dimaksudkan pun aku tak sempat nak siasat...



Buah kote mamak ~~orang kedah panggil buah kote jek  atau nama saintifiknya samanea saman
mempunyai fizikal yang panjang.Masa muda buah ini berwarna hijau dan apabila masak ia berwarna hitam.
Bila ia sudah masak..maka ia akan jatuh sendiri dalam keadaan terpacak.LOL

Kalau korang nak makan korang kena pecahkan je lah kulitnye.Korang akan tengok isinya yang jugak warna hitam macam kulitnya,berlapis-lapis macam asam keping.
Rasanya kalau tak masak lagi...biasalah..kelat2 jaa
Tapi bila sudah masak..rasa beliau akan seperti pahit pahit manis




so...
apa lagi...
cubalah sebelum habis di pasaran...

assalamualaikum...

trimas sudi baca




4 comments:

AfiQnAz said...

la,, kat sekolah kte berlambak kote mamak ny kat gate b.. hehe..

NOVA said...

hhahaha.. klakar ar nama buah tu... saya pon tak penah nampak buah tu.. khasiat dia untuk apa je dear...??

Cik Kira said...

hahaha3 . mcm2 eeh , tak pnah jumpe buah nym .

hudanurhidayah said...

hahaha....x penah dengar pon buahh tuu... :D